Market & business

Development of long-term profitable businesses

7

Pro&Pro:s syn på marknad & affär

Vi har valt att kalla området för Kund- och varumärkesorienterad affärsutveckling för att vi ser att framgångsrik affärsutveckling utgår från kundernas förväntningar samt företagets varumärkeslöfte. Varumärkeslöftet definierar vad företaget lovar kunder, medarbetare, partners och omvärld. Detta innebär att utveckla marknadsföring, försäljning, service, erbjudanden, värderingar, styrning och organisation som möter valda kunders förväntningar och som motsvarar varumärkeslöftet. Insikten om vad som skapar kundtillfredsställelse och lönsamhet är en grundförutsättning för att kunna göra rätt affärsval och agera framgångsrikt på marknaden. Med utgångspunkt i en välgrundad förståelse för marknadens förutsättningar i fråga om kunder, aktörer, drivare och trender skapas förutsättningar för att utveckla goda lönsamma affärer.

”För att bedriva framgångsrikt innovationsarbete krävs ett strukturerat arbetssätt, som låter dig dra fördel av all den kunskap om marknader, kunder, förändringar, trender, tekniker och köpbeteende som finns i och utanför företaget.”

Tommy Ytterström

CEO, Pro&Pro

Vår erbjudandeportfölj

Affärsutveckling

Market analysis

Kundlivcykel (CRM)

Affärsmodellering

Affärsarkitektur

Erbjudandeutveckling

Produktledning

Försäljning

Marknadsföring

Varumärkesplattform

Vår arbetsmodell

Vi brukar prata om att det handlar om rätt:

  • Rätt är att vara attraktiv på rätt sätt
  • Rätt är att nå rätt kunder vid rätt tidpunkt
  • Rätt är att ta fram rätt erbjudanden över tid
  • Rätt är att sälja det på rätt sätt
  • Rätt är att ge service på rätt sätt

För att skapa långsiktig lönsam förnyelse och innovation har alla våra koncept kund- och varumärkesorientering som ledstjärna. Vi kan jobba med dig i ett helhetsperspektiv i affärsutvecklingen eller med fokus på områden där du ser behov av utveckling.

Våra olika erbjudanden möter frågeställningar och behov som lönsam tillväxt, utveckling av varumärket, nya och mer rätt kunder, utvecklad attraktion och relation med kunder, långsiktigt lönsamma erbjudanden och produkter som passar prioriterade kunders behov, förändrade affärsmodeller utveckling av processer och verksamhet som stödjer företagets affärsutveckling.

Kundcase inom marknad & affär

Se våra kundcase som relaterar till marknad & affär, och se hur vi kan hjälpa dig och ditt företag:

Action plan for growth

For a leading telecommunications company, we have analyzed and developed an action plan for how growth can take place within a business area. Based on external and customer analyses, an offer concept in addition to sales, marketing and competence development plans were created. The company is now working according to elaborate plans.

Market analysis

For a customer in the research area, a market analysis was made in the energy area aimed at the development of renewable energy sources. The purpose of the analysis was to produce information that could help motivate new research in the energy field. The analysis provided an overview of the total potential for the renewable energy sources. In the area of solar cells, an efficiency model was created to show the requirements for a commercial product in order to become viable on the market.

Pin It on Pinterest