Employer branding

LƄt oss hjƤlpa er att locka, behƄlla och utveckla talangfulla medarbetare.

Vi hjƤlper fƶretag att skapa en stark arbetsgivarimage

Fƶr att sƤkerstƤlla en positiv utveckling av fƶretaget pƄ en allt mer konkurrensutsatt marknad ƶkar betydelsen av att attrahera och behƄlla rƤtt talanger. Employer branding, som innebƤr att skapa en bild av den attraktiva arbetsgivaren blir dƤrmed mycket viktigt fƶr att lyckas som fƶretag eller organisation. ArbetsgivarvarumƤrket mƄste byggas kontinuerligt med genomtƤnkt marknadsfƶring och positionering fƶr att attrahera rƤtt talang och kompetens.

Det gƤller att skapa en stark attraktionskraft gentemot de potentiella medarbetare fƶretaget behƶver fƶr sin utveckling, ā€DƤr vill jag jobba och dem vill jag tillhƶraā€. Samtidigt behƶver fokus pĆ„ att behĆ„lla och engagera befintliga medarbetare sƤkerstƤllas, ā€Jag Ƥr stolt ƶver att jobba hƤrā€. Den tredje delen fƶr att stƤrka arbetsgivarvarumƤrket sker genom att skapa ambassadƶrer i dem som tidigare arbetat inom verksamheten, ā€Jag Ƥr stolt ƶver att ha jobbat dƤrā€.

Vi pƄ Pro&Pro har tagit fram ett koncept fƶr att utveckla ett starkt Employer brand fƶr att dƤrmed sƤkerstƤlla att ditt fƶretag kan attrahera och behƄlla rƤtt kompentens fƶr verksamheten.

Customer case

StƤrka fƶretagets arbetsgivarvarumƤrke

Tillsammans med ett av Sveriges ledande teknikkonsultfƶretag har vi gjort ett arbete fƶr att stƤrka fƶretaget arbetsgivarvarumƤrke, Employer brand, och dƤrmed ƶka attraktionskraften fƶr nya och befintliga medarbetare. Vid utveckling av arbetgivarvarumƤrket tar vi utgƄngspunkt i medarbetarlivscykeln. Fƶr kunden har detta medfƶrt ƶkat intresse hos potentiella nya konsulter och nƶjdare medarbetare. Vi upplever ett stort intresse i Sundsvallsregionen av vƄrt arbetssƤtt med Employer branding och ser framemot flera nya projekt.

Arbetsprocess

Hur kan vi hjƤlpa ert fƶretag?

Vi pƄ Pro&Pro har tagit fram ett koncept fƶr att utveckla ett starkt Employer brand fƶr att dƤrmed sƤkerstƤlla att ditt fƶretag kan attrahera och behƄlla rƤtt kompentens fƶr verksamheten.

01

NulƤgesanalys

  • Internt, i grƤnssnittet utĆ„t, och externt
  • Gapanalys i olika perspektiv fƶr att nĆ„ ƶnskat lƤge

02

Roadmap

  • Det hƤr behƶver vi gƶra, prioriterade omrĆ„den
  • Roadmap fƶr genomfƶrande med uppsatta effektmĆ„l

03

Realisera

  • Genomfƶrande av fastslagen roadmap
  • UtvƤrdering av ƶnskad effekt

Erbjudandeansvarig

Markus Marklund

Markus har en passion för att stärka arbetsgivarvarumärken och har en förmÄga att förvandla företagskulturer till attraktiva arbetsplatser för topptalanger. 

Contact Us

Vill du veta mer?

Pin It on Pinterest