Dagens snabba teknologiutveckling möjliggör många nya möjligheter inom digitalisering. Utvecklingstakten är mycket hög inom Artificiell Intelligens, Big Data och Internet of Things samtidigt som många företag och organisationer har stor tillgång på information. Tillgång till information kombinerat med nya teknologier gör det intressant att utveckla nya tjänster och produkter för affärer baserat på information som råvara och motor samt såväl näringsliv som det offentliga inkluderas.
För att stödja utvecklingen kring datadriven affärsutveckling behövs nya affärsmodeller och nya angreppsätt inom GoTo market. Pro&Pro har genom ett strategiskt analysarbete tagit fram ”best practise” principer för utveckling affärsmodeller samt GoTo market med fokus på plattformar. Det strategiska arbetet har inkluderat att studera vetenskapliga artiklar, fallstudier och litteratur samt genomföra intervjuer och utifrån detta analysera fram ”best practise” principer för utveckling av affärsmodell och GoTo market.
Det strategiska analysarbetet har genomförts av Joakim Eriksson, Emil Lagergren och Julia Larsson, internship juniormanagementkonsulter 2019 vid Pro&Pro med Tommy Ytterström, Managementkonsult Pro&Pro, som rådgivare och ansvarig för arbetet. Joakim, Emil och Julia studerar till civilingenjörer i Industriell Ekonomi, Joakim och Julia vid Umeå Universitet och Emil vid Chalmers. I bifogad artikel kan du läsa mer om analys och resultat.
Vill du läsa en artikeln om Internshipet så klicka på artikeln till höger så kan du läsa mer.
Om du önskar ta del av hela analysen och dess rapport kontakta Tommy Ytterström, tommy.ytterstrom@proandpro.se , 070 673 72 00.
Dagens snabba teknologiutveckling möjliggör många nya möjligheter inom digitalisering. Utvecklingstakten är mycket hög inom Artificiell Intelligens, Big Data och Internet of Things samtidigt som många företag och organisationer har stor tillgång på information. Tillgång till information kombinerat med nya teknologier gör det intressant att utveckla nya tjänster och produkter för affärer baserat på information som råvara och motor samt såväl näringsliv som det offentliga inkluderas.
För att stödja utvecklingen kring datadriven affärsutveckling behövs nya affärsmodeller och nya angreppsätt inom GoTo market. Pro&Pro har genom ett strategiskt analysarbete tagit fram ”best practise” principer för utveckling affärsmodeller samt GoTo market med fokus på plattformar. Det strategiska arbetet har inkluderat att studera vetenskapliga artiklar, fallstudier och litteratur samt genomföra intervjuer och utifrån detta analysera fram ”best practise” principer för utveckling av affärsmodell och GoTo market.
Det strategiska analysarbetet har genomförts av Joakim Eriksson, Emil Lagergren och Julia Larsson, internship juniormanagementkonsulter 2019 vid Pro&Pro med Tommy Ytterström, Managementkonsult Pro&Pro, som rådgivare och ansvarig för arbetet. Joakim, Emil och Julia studerar till civilingenjörer i Industriell Ekonomi, Joakim och Julia vid Umeå Universitet och Emil vid Chalmers. I bifogad artikel kan du läsa mer om analys och resultat.
Vill du läsa en artikeln om Internshipet så klicka på artikeln ovan så kan du läsa mer.
Om du önskar ta del av hela analysen och dess rapport kontakta Tommy Ytterström, tommy.ytterstrom@proandpro.se , 070 673 72 00.