Executive program
Business Management to Enable Growth
En chefsutbildning
med syfte att ge förståelse och verktyg för att i en ledande roll utveckla en organisations position och tillväxt med lönsamhet.
Teori och case varvas inom områdena strategi, affärsutveckling, marknadsföring, organisera verksamhet och driva förändringar. Utöver själva kursdagarna tillkommer litteraturläsning och uppdrag att reflektera och börja använda verktyg i sin roll på sitt företag.
Målen är att deltagaren ska kunna:
- Skapa långsiktig tillväxt
- Genomföra omvärldsanalys
- Förstå affärslogik och tillämpa strategisk utveckling
- Förstå varumärkets betydelse, vad ett varumärke byggs upp av och hur affärsutvecklingen relaterar till varumärket
- Identifiera strategiska möjligheter för tillväxt
- Företagsekonomi och att utveckla business case
- Tillämpa marknadsföring
- Utveckla kundrelationer
- Leda, styra och organisera verksamhet.
- Driva förändringsarbete

Litteratur

Innehåll och upplägg
Strategi, varumärke och omvärld
DAG 1
- Grundkunskap strategi
- Framgångsrika företag
- Val av strategi
- Svänghjulseffekten
- Varumärke
DAG 2
- Påverkande krafter
Strategidisciplin
Omvärldsbevakning
Strategisk förflyttning
Marknadsföring och Business Case
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Leda, styra och organisera
DAG 5
- Skalning
- Strukturer
- Kunskapssystemet
- Utveckla team
DAG 6
- Beteenden och kultur
- Kärnvärden
- Bygga laget
- Karriärvägar
Förändringsarbete och retorik
DAG 7
- Grunder förändring
- Möjliggöra förändring
- Genomföra förändring
- Din egen förändring
DAG 8
- Kommunikation
- Berättarteknik
- Presentation
- Argumentation
Programmet är uppdelat i fyra tillfällen, vardera två dagar. Varje dag innehåller ett antal moment där teori varvas med case studies, föreläsare samt praktiska övningar
Tillfälle 1 Strategi, varumärke och omvärld |
Tillfälle 2 Marknadsföring och Business Case |
Tillfälle 3 Leda, styra och organisera |
Tillfälle 4 Förändringsarbete och retorik |
Dag 1
Framgångsrika företag |
Dag 1 Value proposition Kundsegmentering Position och Värdenätverk Kundrelationer |
Dag 1 Skalning Strukturer Kunskapssystemet Utveckla Team |
Dag 1
Möjliggöra förändring |
Dag 2 Påverkande krafter Strategidisciplin Omvärldsbevakning Strategisk förflyttning |
Dag 2
Marknadskommunikation |
Dag 2 Beteenden och kultur Kärnvärden Bygga laget Karriärvägar |
Dag 2 Kommunikation Berättarteknik Presentation Argumentation |