
Pro&Pro Dagen 2016 – Nyfikenhet skapar framgång
Pro&Pro dagen vill inspirera och ge nya perspektiv för att utveckla framgångsrika organisationer och förverkligande av personliga visioner. Årets Pro&Pro dag handlar om hur nyfikenhet skapar resultat, glädje och personlig utveckling. Förutom spännande föreläsningar kommer du att få tillfälle att mingla, skratta och knyta nya kontakter.
Skellefteå AIK – Framgångssagan

Håkan Billing, Skellefteå AIK
Håkan Billing, Skellefteå AIKs försäljnings- och marknadschef, berättar om Skellefteå AIKs resa från en klubb nära konkurs till en framgångssaga som levererar sportsliga resultat och framgångsrika hockeyspelare. Skellefteå AIK har dominerat Svensk ishockey de senaste åren med 5 SM finaler, 4 raka seriesegrar och många spelare som tagit steget till NHL. Håkan kommer att berätta om pusselbitar som varumärke, kontinuitet, ledarskap, värderingar, personlig utveckling och talangutveckling. Häng med på en genomarbetad resa från vision och strategi till excellent resultat.
Skapa nya kundvärden med Internet of Things

Robert och Markus
Markus Marklund och Robert Tjernström, Pro&Pro, berättar om hur du redan idag kan skapa nya kundvärden och affärer med Internet of Things. Internet of Things är den tredje digitala revolutionen och kopplar ihop världen runt omkring oss. Fler och fler produkter blir uppkopplade och börjar kommunicera med varandra. Genom den nya tekniken skapas helt nya möjligheter för nya innovativa produkter och tjänster. Genom att analysera behov och beteenden är det möjligt att förstå hur och var vi kommunicerar. ”Internet of Things” förändrar hur vi marknadsför, säljer, konsumerar och utvecklar produkter och tjänster. Markus och Robert kommer att förklara hur vi med hjälp av Internet of Things kan utveckla varumärkets attraktivitet samt utveckla tjänster och kundvärden för att skapa nya affärer.
Att förändra genom att ta kunden till hjärtat och hjärnan

Tommy och Åsa
Åsa Arencrantz och Tommy Ytterström, Pro&Pro, brinner för att utveckla organisationer och dess medarbetare med hjälp av kundförståelse. Många företag och organisationer har tagit stora steg i kundorientering genom att utveckla CRM samt utveckla kundgränssnitt och tjänster genom kundresor. Men för att verkligen skapa en kunddriven organisation krävs mer. Åsa och Tommy kommer att förklara hur vi kan ta kundförståelsen till hela organisationen, dess hjärta och hjärna, för kontinuerlig förnyelse och välbefinnande.
Program
16.00 Välkommen
16.10 Inledning
16.20 Framgångssagan
17.00 Kaffe med mingel
17.15 Internet of Things
17.40 Kundorienterad förändring
18.00 Buffé med tävlingsinslag
19.15 Prisutdelning
19.30 Avslutning
Tid och plats
Torsdag 12 maj, kl 16.00
Storgatan 29, Sundsvall
Eventet är fullt!
Tack för ditt intresse och välkommen på 2018 års event
Anmälan
Om du har frågor kontakta
Tommy Ytterström
070 67 37 200
tommy.ytterstrom@proandpro.se