Executive program
Business Management to Enable Growth
En chefsutbildning
med syfte att ge förståelse och verktyg för att i en ledande roll utveckla en organisations position och tillväxt med lönsamhet.
Teori och case varvas inom områdena strategi, affärsutveckling, marknadsföring, organisera verksamhet och driva förändringar. Utöver själva kursdagarna tillkommer litteraturläsning och uppdrag att reflektera och börja använda verktyg i sin roll på sitt företag.
Målen är att deltagaren ska kunna:
- Skapa långsiktig tillväxt
- Genomföra omvärldsanalys
- Förstå affärslogik och tillämpa strategisk utveckling
- Förstå varumärkets betydelse, vad ett varumärke byggs upp av och hur affärsutvecklingen relaterar till varumärket
- Identifiera strategiska möjligheter för tillväxt
- Företagsekonomi och att utveckla business case
- Tillämpa marknadsföring
- Utveckla kundrelationer
- Leda, styra och organisera verksamhet.
- Driva förändringsarbete

Innehåll och upplägg
Programmet är uppdelat i fyra tillfällen, vardera två dagar. Varje dag innehåller ett antal moment där teori varvas med case studies, föreläsare samt praktiska övningar.
Tillfälle 1 Strategi, varumärke och omvärld |
Tillfälle 2 Marknadsföring och Business Case |
Tillfälle 3 Leda, styra och organisera |
Tillfälle 4 Förändringsarbete och retorik |
Dag 1
Framgångsrika företag Val av strategi Svänghjulseffekten Varumärke |
Dag 1 Value proposition Kundsegmentering Position och Värdenätverk Kundrelationer |
Dag 1 Skalning Strukturer Kunskapssystemet Utveckla Team |
Dag 1
Möjliggöra förändring Genomföra förändring Din egen förändring |
Dag 2 Påverkande krafter Strategidisciplin Omvärldsbevakning Strategisk förflyttning |
Dag 2
Marknadskommunikation Business Case Projektarbete |
Dag 2 Beteenden och kultur Kärnvärden Bygga laget Karriärvägar |
Dag 2 Kommunikation Berättarteknik Presentation Argumentation |